نتایج جستجو برای عبارت :

قصیده مشترک(علم الکتاب) (۵)

نام های این سوره عبارتند از:[1]
أمُّ القرآن، أمُّ الکتاب، فاتِحَةُ الکتاب، حَمْد، السّبْعُ المَثانی، فاتِحَةُ القُرآن، القُرآنُ العَظیم، الوافِیة، الکافِیة، الشّافِیة، الشفاء، الصَّلاة، الدُّعاء، الأساس، الشُّکر، الکنْز، النّور، السُّؤال، تَعْلیمُ المَسْألة، المُناجاة، التَفْویض، الحَمْدُ الاُولی، الحَمْدُ القُصری.
 
[1] - تفسیر تسنیم، علامه جوادی آملی، ج1، ص 259
عنوان فایل : رساله اول یوحنا
موضوع : سیره انبیا ، نصایح اخلاقی برای انصار امام مهدی (ع) 
گردآوری و تنظیم : صادق شکاری، 14 ذی‌الحجه 1439
منابع مورد استفاده : کتاب مقدّس ترجمۀ دنیای جدید سایت رسمی شاهدان یَهُوَه ، الکتاب المقدس النص الکامل للعهدین ، الکتاب المقدس لطائفة المسیحیین والیهود

نوع فایل : pdf ، word
تعداد صفحات : 17 ، A4
لینک دانلود : pdf ، word
محمد بن إسماعیل الأمیر الصنعانی، العالم الیمنیّ الذی انشد الشعر فی مدح ابن عبدالوهاب فی بدایة دعوته و رجع عنها حینما رأی منهجه فی تکفیر المخالف.وصفه الشوکانیّ فی البدر الطالع بـ«الإمام الکبیر المجتهد المطلق صاحب التصانیف».کتاب «الروضة الندیة، شرح التحفة العلویة» شرح لقصیدة أنشدها الأمیر الصنعانیّ فی مدح أمیرالمؤمنین الإمام علیّ علیه السلام وأورد فیه فضائل جمّة لمولانا حتّی أنکر نسبة الکتاب إلیه بعض أهل الحدیث حیث لم یطیقوا سماع فضائ
شرالبریه چه کسانی هستند؟
منظور از این آیه چه کسانی هستند؟ ان الذین کفروا من اهل الکتاب و المشرکین فی نار جهنم خالدین فیها اولئک هم شرالبریه
ظاهرا بدترین انسانها قاتلین اهل بیت و یزیدیان و امثالهم هستند.اما این آیه بدترینها را دو گروه معرفی میکند:کسانی از اهل کتاب که کافر شدند و مشرکان(یا کسانی از مشرکان که کافر شدند).آیا یزیدیان هم جزو این دسته هستند؟اگر هستند کدام گروه؟مشرکین،بدلیل اینکه شیطان را میپرستیدند(چنانکه حضرت ابراهیم به پدرش گ
عنوان فایل : إِنْجِیل مَتَّى
موضوع : سیره انبیا ، نصایح اخلاقی ، تاریخ مذاهب و علائم ظهور 
گردآوری و تنظیم : صادق شکاری، 14 ذی‌الحجه 1439
منابع مورد استفاده : کتاب مقدّس ترجمۀ دنیای جدید سایت رسمی شاهدان یَهُوَه ، الکتاب المقدس النص الکامل للعهدین ، الکتاب المقدس لطائفة المسیحیین والیهود
نوع فایل : pdf ، word
تعداد صفحات : 104 ، A4
توضیحات بیشتر : 
ادامه مطلب
عنوان فایل : إِنْجِیل لُوقا
موضوع : سیره انبیا ، نصایح اخلاقی ، تاریخ مذاهب و علائم ظهور 
گردآوری و تنظیم : صادق شکاری، 14 ذی‌الحجه 1439
منابع مورد استفاده : کتاب مقدّس ترجمۀ دنیای جدید سایت رسمی شاهدان یَهُوَه ، الکتاب المقدس النص الکامل للعهدین ، الکتاب المقدس لطائفة المسیحیین والیهود
نوع فایل : pdf ، word
تعداد صفحات : 108 ، A4
توضیحات بیشتر : 
ادامه مطلب
عنوان فایل : انجیل مَرقُس 
موضوع : سیره انبیا ، نصایح اخلاقی ، تاریخ مذاهب و علائم ظهور 
گردآوری و تنظیم : صادق شکاری، 14 ذی‌الحجه 1439
منابع مورد استفاده : کتاب مقدّس ترجمۀ دنیای جدید سایت رسمی شاهدان یَهُوَه ، الکتاب المقدس النص الکامل للعهدین ، الکتاب المقدس لطائفة المسیحیین والیهود
نوع فایل : pdf ، word
تعداد صفحات : 69 ، A4
توضیحات بیشتر : 
ادامه مطلب
عنوان فایل : انجیل یوحَنا 
موضوع : سیره انبیا ، نصایح اخلاقی ، تاریخ مذاهب و علائم ظهور 
گردآوری و تنظیم : صادق شکاری، 14 ذی‌الحجه 1439
منابع مورد استفاده : کتاب مقدّس ترجمۀ دنیای جدید سایت رسمی شاهدان یَهُوَه ، الکتاب المقدس النص الکامل للعهدین ، الکتاب المقدس لطائفة المسیحیین والیهود
نوع فایل : pdf ، word
تعداد صفحات : 87 ، A4
توضیحات بیشتر : 
ادامه مطلب
نام کتاب : انجیل یوحَنا 
موضوع : بشارت‌ها و اندزهای پیامبر عظیم الشأن عیسی مسیح (ع)
تهیه و تنظیم : صادق شکاری
نوع فایل : pdf + word
مشخصات : رنگی، دوزبانه، 84 :A4
تاریخ انتشار : رجب 1441 ه.ق
منابع مورد استفاده : کتاب مقدّس ترجمۀ دنیای جدید سایت رسمی شاهدان یَهُوَه ، الکتاب المقدس النص الکامل للعهدین ، الکتاب المقدس لطائفة المسیحیین والیهود

معرفی کتاب 
ادامه مطلب
عنوان فایل : إِنْجِیل مَتَّى
موضوع : سیره انبیا ، نصایح اخلاقی ، تاریخ مذاهب و علائم ظهور 
گردآوری و تنظیم : صادق شکاری، 14 ذی‌الحجه 1439
منابع مورد استفاده : کتاب مقدّس ترجمۀ دنیای جدید سایت رسمی شاهدان یَهُوَه ، الکتاب المقدس النص الکامل للعهدین ، الکتاب المقدس لطائفة المسیحیین والیهود
نوع فایل : pdf + word
تعداد صفحات : 97 :A4
توضیحات بیشتر : 
ادامه مطلب
عنوان فایل : إِنْجِیل مَتَّى
موضوع : سیره انبیا ، نصایح اخلاقی ، تاریخ مذاهب و علائم ظهور 
گردآوری و تنظیم : صادق شکاری، 14 ذی‌الحجه 1439
منابع مورد استفاده : کتاب مقدّس ترجمۀ دنیای جدید سایت رسمی شاهدان یَهُوَه ، الکتاب المقدس النص الکامل للعهدین ، الکتاب المقدس لطائفة المسیحیین والیهود
نوع فایل : pdf ، word
تعداد صفحات : 104 ، A4
توضیحات بیشتر : 
ادامه مطلب
عنوان فایل : إِنْجِیل لُوقا
موضوع : سیره انبیا ، نصایح اخلاقی ، تاریخ مذاهب و علائم ظهور 
گردآوری و تنظیم : صادق شکاری، 14 ذی‌الحجه 1439
منابع مورد استفاده : کتاب مقدّس ترجمۀ دنیای جدید سایت رسمی شاهدان یَهُوَه ، الکتاب المقدس النص الکامل للعهدین ، الکتاب المقدس لطائفة المسیحیین والیهود
نوع فایل : pdf ، word
تعداد صفحات : 108 ، A4
توضیحات بیشتر : 
ادامه مطلب
عنوان فایل : إِنْجِیل لُوقا
موضوع : سیره انبیا ، نصایح اخلاقی ، تاریخ مذاهب و علائم ظهور 
گردآوری و تنظیم : صادق شکاری، 14 ذی‌الحجه 1439
منابع مورد استفاده : کتاب مقدّس ترجمۀ دنیای جدید سایت رسمی شاهدان یَهُوَه ، الکتاب المقدس النص الکامل للعهدین ، الکتاب المقدس لطائفة المسیحیین والیهود
نوع فایل : pdf + word
تعداد صفحات : 100 :A4
توضیحات بیشتر : 
ادامه مطلب
عنوان فایل : انجیل مَرقُس 
موضوع : سیره انبیا ، نصایح اخلاقی ، تاریخ مذاهب و علائم ظهور 
گردآوری و تنظیم : صادق شکاری، 14 ذی‌الحجه 1439
منابع مورد استفاده : کتاب مقدّس ترجمۀ دنیای جدید سایت رسمی شاهدان یَهُوَه ، الکتاب المقدس النص الکامل للعهدین ، الکتاب المقدس لطائفة المسیحیین والیهود
نوع فایل : pdf + word
تعداد صفحات : 64 :A4
توضیحات بیشتر : 
ادامه مطلب
عنوان فایل : انجیل یوحَنا 
موضوع : سیره انبیا ، نصایح اخلاقی ، تاریخ مذاهب و علائم ظهور 
گردآوری و تنظیم : صادق شکاری، 14 ذی‌الحجه 1439
منابع مورد استفاده : کتاب مقدّس ترجمۀ دنیای جدید سایت رسمی شاهدان یَهُوَه ، الکتاب المقدس النص الکامل للعهدین ، الکتاب المقدس لطائفة المسیحیین والیهود
نوع فایل : pdf + word
تعداد صفحات : 81 :A4
توضیحات بیشتر : 
ادامه مطلب
عنوان فایل : انجیل یوحَنا 
موضوع : سیره انبیا ، نصایح اخلاقی ، تاریخ مذاهب و علائم ظهور 
گردآوری و تنظیم : صادق شکاری، 14 ذی‌الحجه 1439
منابع مورد استفاده : کتاب مقدّس ترجمۀ دنیای جدید سایت رسمی شاهدان یَهُوَه ، الکتاب المقدس النص الکامل للعهدین ، الکتاب المقدس لطائفة المسیحیین والیهود
نوع فایل : pdf ، word
تعداد صفحات : 87 ، A4
توضیحات بیشتر : 
ادامه مطلب
عنوان فایل : انجیل مَرقُس 
موضوع : سیره انبیا ، نصایح اخلاقی ، تاریخ مذاهب و علائم ظهور 
گردآوری و تنظیم : صادق شکاری، 14 ذی‌الحجه 1439
منابع مورد استفاده : کتاب مقدّس ترجمۀ دنیای جدید سایت رسمی شاهدان یَهُوَه ، الکتاب المقدس النص الکامل للعهدین ، الکتاب المقدس لطائفة المسیحیین والیهود
نوع فایل : pdf ، word
تعداد صفحات : 69 ، A4
توضیحات بیشتر : 
ادامه مطلب
عنوان فایل : رساله اول یوحنا
موضوع : سیره انبیا ، نصایح اخلاقی برای انصار امام مهدی (ع) 
گردآوری و تنظیم : صادق شکاری، 14 ذی‌الحجه 1439
منابع مورد استفاده : کتاب مقدّس ترجمۀ دنیای جدید سایت رسمی شاهدان یَهُوَه ، الکتاب المقدس النص الکامل للعهدین ، الکتاب المقدس لطائفة المسیحیین والیهود
نوع فایل : pdf ، word
تعداد صفحات : 17 ، A4
لینک دانلود : pdf ، word
عنوان فایل : رویا یوحنا اللاهوتی
موضوع : علائم آخرالزَّمان در مکاشفات یُوحَنَّا
گردآوری و تنظیم : صادق شکاری، 14 ذی‌الحجه 1439
منابع مورد استفاده : کتاب مقدّس ترجمۀ دنیای جدید سایت رسمی شاهدان یَهُوَه ، الکتاب المقدس النص الکامل للعهدین ، الکتاب المقدس لطائفة المسیحیین والیهود
نوع فایل : pdf ، word :Leter ، pdf ، word :A4
تعداد صفحات : A4 : 58 ، Leter : 72 
توضیحات بیشتر : 
ادامه مطلب
عنوان فایل : رویا یوحنا اللاهوتی
موضوع : علائم آخرالزَّمان در مکاشفات یُوحَنَّا
گردآوری و تنظیم : صادق شکاری، 14 ذی‌الحجه 1439
منابع مورد استفاده : کتاب مقدّس ترجمۀ دنیای جدید سایت رسمی شاهدان یَهُوَه ، الکتاب المقدس النص الکامل للعهدین ، الکتاب المقدس لطائفة المسیحیین والیهود
نوع فایل : pdf ، word :Leter ، pdf ، word :A4
تعداد صفحات : A4 : 58 ، Leter : 72 
توضیحات بیشتر : 
ادامه مطلب
 قرآن، فرقان، الکتاب و مُصحَف از مشهورترین نام‌های قرآن است. قرآن ۱۱۴ سوره و نزدیک به ۶۰۰۰ آیه دارد و به ۳۰ جزء و ۱۲۰ حزب تقسیم شده است. در قرآن، از موضوعاتی چون توحید، معاد، غزوات پیامبر اسلام، داستان‌های انبیاء، اعمال شرعی دین اسلام، فضایل و رذایل اخلاقی و مبارزه با شرک و نفاق، سخن به میان آمده است.
 قرآن، فرقان، الکتاب و مُصحَف از مشهورترین نام‌های قرآن است. قرآن ۱۱۴ سوره و نزدیک به ۶۰۰۰ آیه دارد و به ۳۰ جزء و ۱۲۰ حزب تقسیم شده است. در قرآن، از موضوعاتی چون توحید، معاد، غزوات پیامبر اسلام، داستان‌های انبیاء، اعمال شرعی دین اسلام، فضایل و رذایل اخلاقی و مبارزه با شرک و نفاق، سخن به میان آمده است.
نام کتاب : انجیل یوحَنا 
موضوع : بشارت‌ها و اندزهای پیامبر عظیم الشأن عیسی مسیح (ع)
تهیه و تنظیم : صادق شکاری
نوع فایل : pdf + word
مشخصات : رنگی، دوزبانه، 84 :A4
تاریخ انتشار : رجب 1441 ه.ق
منابع مورد استفاده : کتاب مقدّس ترجمۀ دنیای جدید سایت رسمی شاهدان یَهُوَه ، الکتاب المقدس النص الکامل للعهدین ، الکتاب المقدس لطائفة المسیحیین والیهود

معرفی کتاب 
ادامه مطلب
عنوان فایل : رویا یوحنا اللاهوتی
موضوع : علائم آخرالزَّمان در مکاشفات یُوحَنَّا
گردآوری و تنظیم : صادق شکاری، 14 ذی‌الحجه 1439
منابع مورد استفاده : کتاب مقدّس ترجمۀ دنیای جدید سایت رسمی شاهدان یَهُوَه ، الکتاب المقدس النص الکامل للعهدین ، الکتاب المقدس لطائفة المسیحیین والیهود
نوع فایل : جدید: Leter: pdf ، word  + A4: pdf ، word
تعداد صفحات : A4 : 57 ، Leter : 72 
توضیحات بیشتر : 
ادامه مطلب
 سوره  حمد ده نام دارد
1. فاتحه الکتاب زیرا در اول قران است وهرکه تبرک و تیمن خواهد باید فاتحه را بخواند
2.ام الکتاب است برای آنکه اساس تمام کتب است چانچه ملک را ام القری خوانند و مادر را ام نامند که اصل فرزندان است واز مرجع وقصد آید و ام در لغت به معنای زمین و معدن و پرچم است
3. ام القران . که برای پهلو درد خوانده شود شفا یابد
4. سبع المثانی است زیرا هفت جفت است الله ورحمن  ور حیم و ایاک نعبد و ایاک نستعین و صراط و علیهم
5. وافیه است زیرا در نماز خوان
من‏ تلى‏ أعظم آیة فی القرآن الکریم- و هو بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ*- عدد قواه الظاهرة و هی 786، ثم صلّى على النبیّ و آله: «اللّهم صلّ على محمّد و آله» 132 مرّة، فانّه لا یسئل اللّه شیئا الّا أعطاه، و إن واظب على ذلک یوشک أن یکون مستجاب الدعوة. نقلنا هذا السرّ المستتر من الکتاب الدرّ المکنون و الجوهر المصون فی علم الحروف.
هزار و یک کلمه، علامه حسن زاده آملی، ج‏6، ص: 29
معاویه بن عمار از امام صادق ع حدیث کند که فرمود دستت را بر موضع درد میگذازی  و سه بار میگویی اللهم انی اسعللک بحق القرانالعظیم الذی نزل الروح الامین. و هو عندک فی ام الکتاب علی حکیم ان تشفینی بشفایک و تداوینی  بدوایکو تعافینی من بلایک بر محمد وال او صلوات میفرستی 19 ابو حمزه گوید در دانویمن دردی پبدا شدپس بحضرت باقر ع عرض حال کردم  فرمود  چون نماز خواندی  بگو  من اعطی. ویا خیر من سعل و یا ارحم من استر حم ارحم ضعفی  وقله حیلتی و عافنی من و جعی 
 
باسمه تعالیچلچراغعلم الکتابقصیده ۵می کند قرآن حکایت از امیر مومنانانتهای سوره ای رعد آمده نام و نشانمشرکین کردند شبهه در رسالت اندکینفی می کردند نبوت را گروهی بد گمانگفت پاسخ حق تعالی در جواب آن گروههست کافی حق و مولا چون کنند اقرار آننیست جز مولا علی لایق به علم ذوالجلالعلم قرآن مجید است، نزد ایشان آن زمانهر که داند اسم اعظم، او شود قادر به غیبدر امور خلقت و اسرار هستی بی کرانمی دهد پاسخ امیر مومنان او درحیاتگفت مولا من بدانم سر و اسرار
 اما محمد تقی ع فرمود ای گروه شیعه  با سوره اناانزلنابا اهل سنت مخاصمه و مباحثه کنید تا پبروز شوید بخدا که ان سوره پس از پیغمبر حجت خدای تبارک و تعالی است بر مردم و ان سوره سرور دین شماست بزر گترین دلبل مذهب  شماست و نهایت دانش ماست زیرا کاشف از شب قدر است و در ان شب مکنونات علمی برای ما هویدا مبگردد ای  گروه شیعه  با با ایات وحم و الکتاب المبین  اناانزلناه فی لیله  مبارکه انا کنامنذرین مخاسمه گنید زیرا ای ایات مخصوص  والیان امر امامت است بع
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
اگر خدای سبحان فرمود: لقد ارسلنا رسلنا بالبینات و أنزلنا معهم الکتاب والمیزان لیقوم الناس بالقسط ، بعد فرمود به اینکه و انزلنا الحدید فیه بأس شدید این مال همهٴ أنبیاست. در بحثهای قبل ملاحظه فرمودید، گاهی خدای سبحان تاریخ یکی از أنبیا را نقل می کند، گاهی خطوط کلی أنبیا را نقل می کند.
 این بالبینات همان معجزات است، همان کتاب است حالا یا خودشان کتاب دارند یا حافظ کتاب نبی قبل‌اند: لقد أرسلنا رسلنا بالبینات و أنزلنا م
درباره ی مقام شامخ و اوصاف و ویژگیهای امام عصر علیه السلام در روایات فراوان، نامهای گوناگونی دیده می شود که نوشتن همه ی آنها در یک جا و توضیح و دلیل انتخاب آن اوصاف و القاب جزوه ای جداگانه می طلبد. بیشترین اوصاف در ادعیّه و زیارات وارد شده است. در ذیل برخی اوصاف ذکر می شود:حاصد فروغ الغی و الشقاق - طامس آثار الزیغ و الاهواء - قاطع حبایل الکذب و الافتراء - طالب بذحول الانبیاء و ابناء الانبیاء - طالب بدم المقتول بکربلاء - منصور علی من اعتدی علیه و
هو
 
سلطان اولیاء [علی] علیه صلوات الله العلی الاعلی فرمود تمام قرآن در حمد است و تمام حمد در بسم الله و هرچه در بسم الله در نقطه باء و انا النقطة تحت الباء ، یعنی چون رجوع حروف و خطوط فرقانی به جمع عینی قرآن شود و غبار تعینات الفاظ برخیزد خط به نقطه رسد ، مقید مطلق گردد ، و در مقام ام الکتاب که عالم اسماء است با حقیقت انسان که حضرت جامع است واحد شود.
 
حاج میرزا حسن صفی علیشاه
عرفان الحق صفحه ۶۵
مختصری از محتوای سوره مبارکه حمد



 

سوره حمد که نام دیگرش «فاتحه الکتاب»
است، هفت آیه دارد1  و تنها سوره‏اى است که بر هر مسلمانى واجب است حداقل
روزانه ده بار آن را در نمازهاى شبانه روزى بخواند وگرنه نماز او باطل است.
«لا صلاة الّا بفاتحه الکتاب»2 بنا به روایت جابر بن عبد اللّه انصارى از
رسول اکرم(صلی لله علیه و آله): این سوره بهترین سوره‏هاى قرآن است.3
 
آیات سوره‏ ى مبارکه فاتحه، اشاراتى در
باره‏ى خداوند و صفات او،
هو
اگر سالک به نور ولایت پیر عشق و ولی کامل الهی و ریاضات شاقه ، صاحب چنین قلبی بگردید که مرآت ثانیه حق نما است ، می بیند در این حالت به عین قلبی خود حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را و می رسد به بلدان حضرت که مسمی به جابلقا و جابرصاست و مستفیض می گردد از فیض خدمت او به قدر صفاء و وسعت قلب خود و می گردد صاحب الهام به سمع قلبی خود و اگر قابل باشد از برای عهد و بیعت ولایت آن حضرت ، عهد می گیرد آن حضرت از او به عهد ولایت و میثاق توسل و محبت خود.
می
جبرئیل خادم امام رضا علیه السلام
ذهبی از علمای بزرگ اهل تسنن می‌نویسد:
وقتی از ابو نواس شاعر برجسته عرب می‌پرسند: تو راجع به همه چیز شعر سرودی، چرا راجع به علی بن موسی الرضا (علیهما السلام) شعر نمی‌گویی؟ می‌گوید:
فعلام ترکت مدح ابن موسی
و الخصال الّتی تجمّعن فیه
قلت: لا أستطیع مدح إمام
کان جبریلُ خادماً لأبیه
«من دیدم راجع به همه چیز شعر سرودم ولی حرفی درخور شأن والای علی بن موسی الرضا (علیهما السلام) ندارم و بیان من در باره او جسارت در محضر
در رثای امام حسین علیه السلام جنیان نوحه سر دادند و آسمان خون بارید (به روایت اهل تسنن)
محب الدین طبری عالم بزرگ اهل تسنن روایت کرده است:
عن أم سلمة، قالت: لما قتل الحسین ناحت علیه الجن ومطرنا دما.
ام سلمه (رضوان الله علیها) گفت: آن هنگام که حسین (علیه السلام) را کشتند جنیان در عزای او نوحه سر دادند و از آسمان باران خون بارید.
ذخائر العقبی، تالیف محب الدین طبری، جلد ۲، صفحه ۱۷۲، چاپ دار الکتاب الاسلامی
جبرئیل خادم امام رضا علیه السلام
ذهبی از علمای بزرگ اهل سنت عمری می‌نویسد:
وقتی از ابو نواس شاعر برجسته عرب می‌پرسند: تو راجع به همه چیز شعر سرودی، چرا راجع به علی بن موسی الرضا (علیهما السلام) شعر نمی‌گویی؟ می‌گوید:
فعلام ترکت مدح ابن موسی
و الخصال الّتی تجمّعن فیه
قلت: لا أستطیع مدح إمام
کان جبریلُ خادماً لأبیه
«من دیدم راجع به همه چیز شعر سرودم ولی حرفی درخور شأن والای علی بن موسی الرضا (علیهما السلام) ندارم و بیان من در باره او جسارت در م
با رجوع به شواهد قرآنی و اخبار نبوی و سخنان عترت طاهرین می­ توان گفت که برترین سوره در قرآن کریم، سوره مبارکه حمد (فاتحة الکتاب، أمّ الکتاب) می­باشد.
 
سوره مبارکه حمد در مقال الهی به گونه­ ای تکریم­ آمیز، همتای قرآن عظیم قرار گرفته است: «وَلَقَدْ آتَیْنَاکَ سَبْعاً مِنَ الْمَثَانِی وَالْقُرْآنَ الْعَظِیمَ»[1]
در اخبار نبوی و سخنان عترت طاهرین نیز نامها و اوصافی چون: «جامعترین حکمت»، «گنج عرشی»، «شریف­ترین ذخیره در گنجینه­ های عرش الهی»،
تفسیر نگاشت سوره حمد-1

پیش نگاشت
برخی منابع برای این سوره حدود 26 تا 32 نام ذکر کرده اند
از قبیل فاتحه الکتاب ،سبع المثانی،حمد،اساس،و... (ویکی فقه-فرهنگ نامه علوم قرآنی
مقاله اسامی سوره حمد)

آیا نام گذاری سوره حمد اصطلاحا توقیفی(یعنی خداوند به رسول
خویش فرموده است که نام این سوره فلان باشد یا خود پیامبر شخصا برای هر سوره نام
خاصی را قرار داده اند که تغییر آن جایز نیست) است یادر  این نام گذاری اجتهاد صورت گرفته است وپس از
رسول خدا نام گذاری سوره

جبرئیل خادم امام رضا علیه السلام
ذهبی از علمای بزرگ اهل سنت عمری می‌نویسد:
وقتی از ابو نواس شاعر برجسته عرب می‌پرسند: تو راجع به همه چیز شعر سرودی، چرا راجع به علی بن موسی الرضا (علیهما السلام) شعر نمی‌گویی؟ می‌گوید:
فعلام ترکت مدح ابن موسی
و الخصال الّتی تجمّعن فیه
قلت: لا أستطیع مدح إمام
کان جبریلُ خادماً لأبیه
«من دیدم راجع به همه چیز شعر سرودم ولی حرفی درخور شأن والای علی بن موسی الرضا (علیهما السلام) ندارم و بیان من در باره او جسارت د
متن عبارات:
و الّذی یقوی عندی و أوردت دلائله فی الکتاب الکبیر ، هو أن جمیع الأخبار الموردة فی تلک الاصول الاربعة و غیرها من تألیفات الصدوق و البرقی و الصفّار و الحمیری و الشیخ و المفید، و ما تیسّر لنا - بحمد اللَّه - من الاصول المعتبرة المذکورة فی کتب الرجال، و قد أدخلت أخبارها فی کتاب البحار کلّها مورد العمل و أقوى من الأصول العقلیة و الاستحسانات و القیاسات المتداولة بین بعض المتأخرین من الأصحاب لکن لابدّ من رعایة أحوال الرجال عند الجمع بی
تواتر حدیث غدیر در کلام علامه محمد تقی مجلسی رضوان الله علیه
عالم جلیل القدر شیعه علامه محمد تقی مجلسی قدس الله روحه الشریف می‌نویسد:
وقال رسول الله صلى الله علیه وآله وسلم فی غدیر خم ألست أولى بكم من أنفسكم ؟ قالوا : بلى یا رسول الله. فقال رسول الله صلى الله علیه وآله وسلم: من كنت مولاه فعلی مولاه كما رواه العامة والخاصة متواترا.
رسول خدا صلی الله علیه و آله در غدیر خم فرمودند: آیا من سزاوارترین افراد به خودتان نیستم؟ [حاضرین] گفتند: بلی، ای پ
نام کتاب : الوصیة المقدسة الکتاب العاصم من الضلال (وصیت مقدس نوشتار بازدارنده از گمراهی)
مولف : سید احمدالحسن - إعداد شیخ علاء السالم
نسخه : عربی + فارسی + دوزبانه
نوع فایل : pdf ، word ، html
تاریخ انتشار کتاب : 2012 میلادی
منابع : وبسایت رسمی فارسی + وبسایت رسمی عربی
جهت دانلود vpn خود را روشن نموده و بر روی نوع فایل کلیک نمایید 
ادامه مطلب
در
تمام 114 سورۀ قرآن کریم آیاتی دربارۀ عظمت قرآن این سرچشمۀ همۀ علوم و
کتاب اخلاق و عرفان و فقه و قرآن آمده است که خیلی از آیات چند بار تکرار
شده است و تکرار آیه نشانۀ اهمیت آن است اما برای رعایت اختصار در این بخش
به همین چند آیه اکتفا می کنیم .   1- « ذلک االکتاب لا ریب فیه هدی للمتقین » (بقره ،1) ؛ این کتابی است که شکی آن نیست و راهنمای متقین است .
  2- « و ان کنتم فی ریب مما نزلنا علی
عبدنا فاتو بسورة من مثله وادعو شهداءکم من دون الله ان کنتم صادقی
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- سوره قدر- با الهام تفاسیر بزرگان  وسخنرانی حجت اسلام جناب اقای رضا غلامی  دبیر شورای فرهنگی دفتر رهبرمعظم نایب امام الزمان سلام الله علیه میباشند بنام هنر صدای مستضعفان—سوره قدر سند برجسته عظمت اسلام نسبت به ادیان گذشته است- انان کتاب مختصری داشتند وبوسیله عبادات وجهاد به درجات بالا میرسدندولی مسلمانان کتابی جامع دارند-خداوندمنان  تمام علوم خود  وتمامحکمت خود در دربارهخود وموجوداتی که خلق کرده
یکی از عبارات مهم و عمده‌اش
که همان اصل مطلب است از مجلسی اوّل است که به‌حسب نقل این طور گفته: «من فضل
اللّه علینا أنّه کان السیّد الفاضل، الثقة المحدّث، القاضی أمیر حسین (ره)
مجاوراً عند بیت اللّه الحرام سنین کثیرة»؛ یعنی: فقط برای حج نرفته بوده، چند سال
آن جا مقیم بوده. «وبعد ذلک جاء إلی هذا البلد»؛ یعنی: اصفهان؛ چون مرحوم مجلسی
پدر اصفهان بوده. «ولمّا تشرّفت بخدمته وزیارته، قال» خود مرحوم سید حسین «:إنّی
جئتکم بهدیّة نفیسة، وهی الفقه الر
برتری حضرت امیر المومنین و حضرت زهرا سلام الله علیهما بر همه‌ی مردم (به روایت اهل تسنن)
از جمله فضائل حضرت علی بن ابی طالب سلام الله علیه و حضرت زهرا سلام الله علیها، محبوبیت ایشان نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله می‌باشد چنانچه نسائی از علمای بزرگ اهل تسنن در خصائص چنین روایت کرده است:
۱۱۰- أخبرنی احمد بن شعیب ، قال : اخبرنی زكریا بن یحیى ، قال : اخبرنا ابراهیم بن سعد قال : حدثنا شاذان ، عن جعفر الاحمر ، عن عبد الله ابن عطاء عن ابن بریدة ، قال :
اعتراف فخر رازی عالم مشهور اهل تسنن به معصوم بودن و لقب صاحب الزمان امام مهدی علیه السلام
فخر رازی عالم و مفسر بزرگ و مشهور اهل تسنن پیرامون معصوم بودن و صاحب الزمان بودن امام عصر علیه السلام می‌نویسد:
وجماعة من الشیعة الامامیة یسمونه بالامام المعصوم. وقد یسمونه بصاحب الزمان ویقولون بأنه غائب. ولقد صدقوا فی الوصفین ایضا لأنه لما کان خالیا عن النقائص التی هی حاصلة فی غیره کان معصوما من تلک النقائص وهو ایضا صاحب الزمان.
عده‌ای از شیعیان دوا
از آیات قرآن می فهمیم بعد «علیٌ حکیم» و بعد عربی قرآن هر دو با هم متحد هستند ولی به دو زبان اِحکام و تفصیل. بَلْ هُوَ قُرْآنٌ مَجِیدٌ فِی لَوْحٍ مَحْفُوظٍ (بروج20و21) إِنَّا جَعَلْناهُ قُرْآناً عَرَبِیًّا لَعَلَّکُمْ تَعْقِلُونَ وَ إِنَّهُ فِی أُمِّ الْکِتابِ لَدَیْنا لَعَلِیٌّ حَکِیم (زخرف3و4).
پس حرف ثم در آیه کِتابٌ أُحْکِمَتْ آیاتُهُ ثُمَّ فُصِّلَتْ مِنْ لَدُنْ حَکِیمٍ خَبِیر (هود1) اشاره به دو مرتبه دارد نه دو زمان مختلف. از این جهت قرآ
سر آغاز
قرآن معجزه است چون  فرمود: " ذلک الکتاب لا ریب فیه "؛ قرآن معجزه است چون بشارت داد:  " هدی للمتقین "؛ قرآن معجزه است چون چنین تعریف شده:  " لا یاتیه الباطل من بین یدیه و لا من خلفه تنزیل من الحکیم الحمید "؛ قرآن معجزه است چون امید وار کرد که:  " و ننزل من القران ما هو شفاء و رحمه للمومنین".
آری قرآن معجزه است چون نور است، هدایت است، شفاست، شکی در او نیست، رحمت  است، حق است و باطل در او راه ندارد.
اعجاز قزآن نه به این است که پر از فصاحت و بلاغت
اتل ما اوحی الیک من الکتاب و اقم الصلاة ان الصلاة تنهی عن الفحشاء و المنکر و لذکر الله اکبر و الله یعلم ما تصنعون
ترجمه آیات
آنچه از کتاب به تو وحی شده بخوان و نماز به پادار که نماز از فحشاء و منکرات جلوگیری می کند وذکر خدا بزرگتر است و خدا می داند که چه می سازید.
نمازاز فحشاء و منکر بازمی دارد.
و سیاق آیات شاهد بر این است که: مراد از این بازداری، بازداری طبیعت نماز ازفحشاء و منکر است، البته بازداری آن به نحو اقتضاء است نه علیت تامه، که هر کس نما
علت شهادت حضرت زهرا علیها السلام در کلام علامه محمد تقی مجلسی قدس سره
ایشان در مورد علت شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها می‌نویسند:
و شهادتها صلوات الله علیها كانت من ضرب عمر علیه اللعنة الباب على بطنها عند إرادة أمیر المؤمنین لبیعة أبی بكر لعنه الله و ضرب قنفذ غلام عمر، السوط علیها بإذنه و الحكایة مشهورة عند العامة و الخاصة و مفصلة فی كتاب لسلیم بن قیس الهلالی و سقط بالضرب غلام كان اسمه محسن‏ و هو مذكور فی ارشاد المفید رضی الله عنه.
و سبب ش
 
علاقه‌مندی امام حسین علیه‌السلام به قرآن را باید به عشق و خودباختگی تعبیر کرد:اشهد أنّک قد أقمت الصّلاة و آتیت الزّکاة و امرت بالمعروف و نهیت عن المنکر و تلوت الکتاب حقّ تلاوته (مفاتیح الجنان، زیارت امام حسین علیه‌السلام در شب قدر)شهادت می‌دهم که تو نماز را به پاداشتی و زکات را ادا نمودی و امر به معروف و نهی از منکر کردی و کتاب خدا را تلاوت فرمودی آن‌گونه که شایسته تلاوت بود.این جمله پیام‌هایی دارد: امام حسین علیه‌السلام قرآن را آن‌گو
٢٨/٢٨. عِدَّةٌ‌ مِنْ‌ أَصْحَابِنَا، عَنْ‌ أَحْمَدَ بْنِ‌ مُحَمَّدٍ، عَنْ‌ بَعْضِ‌ مَنْ‌ رَفَعَهُ‌:
عَنْ‌ أَبِی عَبْدِاللّٰهِ‌ عَلَیْهِ‌السَّلاَمُ‌، قَالَ‌: «قَالَ‌ رَسُولُ‌ اللّٰهِ‌ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَیْهِ‌ وَ آلِهِ‌: إِذَا رَأَیْتُمُ‌ الرَّجُلَ‌ کَثِیرَ الصَّلَاةِ‌، کَثِیرَ الصِّیَامِ‌ (۱)، فَلَا تُبَاهُوا (۲) بِهِ‌ حَتّىٰ‌ تَنْظُرُوا کَیْفَ‌ عَقْلُهُ‌»(۳).
 
ترجمه:
٢٨/٢٨.چند نفر از اصحاب ما روایت کرده‌اند از احمد
هنگامی که کسی را دوست می داری...


امام صادق (علیه السلام)
فرمودند: هنگامی که کسی را دوست میداری، او را از این محبت آگاه کن، زیرا
این کار، دوستی بین شما را محکم تر می کند. (کافی ، ج 2 ، ص 644 ، حدیث 2)




نسبت دین و محبت
از نظر اسلام می توان به روایت امام باقر (علیه السلام) استناد کنیم که «هل الدین الا الحب» آیا دین جز محبت است؟ و می
توان آغازگر قرآن یعنی «بسم الله الرحمن الرحیم» را در سوره فاتحة الکتاب
دلیل این قرار دهیم که در اسلام همه چیز با رحمانیت
از آیات قرآن می فهمیم ساحت عربی و ساحت «علیٌ حکیم» قرآن هر دو با هم متحد هستند ولی به دو زبان اِحکام و تفصیل. بَلْ هُوَ قُرْآنٌ مَجِیدٌ فِی لَوْحٍ مَحْفُوظٍ (بروج20و21) إِنَّا جَعَلْناهُ قُرْآناً عَرَبِیًّا لَعَلَّکُمْ تَعْقِلُونَ وَ إِنَّهُ فِی أُمِّ الْکِتابِ لَدَیْنا لَعَلِیٌّ حَکِیم (زخرف3و4).
پس حرف ثم در آیه کِتابٌ أُحْکِمَتْ آیاتُهُ ثُمَّ فُصِّلَتْ مِنْ لَدُنْ حَکِیمٍ خَبِیر (هود1) اشاره به دو مرتبه دارد نه دو زمان مختلف. از این جهت ق
قرآن از قول خود قرآن
در تمام 114 سورۀ قرآن کریم آیاتی دربارۀ عظمت قرآن این سرچشمۀ همۀ علوم و کتاب اخلاق و عرفان و فقه و قرآن آمده است که خیلی از آیات چند بار تکرار شده است و تکرار آیه نشانۀ اهمیت آن است اما برای رعایت اختصار در این بخش به همین چند آیه اکتفا می کنیم .   1- « ذلک االکتاب لا ریب فیه هدی للمتقین » (بقره ،1) ؛ این کتابی است که شکی آن نیست و راهنمای متقین است .
  2- « و ان کنتم فی ریب مما نزلنا علی عبدنا فاتو بسورة من مثله وادعو شهداءکم من دون
کمتر از ۶ ساعت دیگه سال تحویل میشه. خدا کنه قلب‌هامون هم تحویل بشه...
قبلا خونده بودم که فرج و ظهور امام زمان در نوروز اتفاق می‌افته. البته من در کتابی خونده بودم ولی بازم شما با یک جستجو در نت می‌تونید روایات رو بخونید.
و اینم خوندم و همه میدونیم که عیسی مسیح به صلیب کشیده نشد. بلکه به آسمان عروج کرد و همراه امام زمان به زمین برخواهد گشت.
و معجزه‌ی عیسی دمِ مسیحایی‌اش بود...
اذ قال الله یا عیسی ابن مریم اذکر نعمتی علیک و علی والدتک اذ ایّدتک بر
چکیده:
آیه نسخ‌ با آیه لوح‌محفوظ و آیه احکام و‌نیز آیه نفی اختلاف ناسازگار به نظر می رسد و چطور قرآنِ محفوظ‌ و‌محکم، نسخ می شود؟ مگر اینکه برای جمع بین آیات تلاش کنیم و نسخ را به معنای تأویل و تطبیق آیه بر معنای بالاتر (اِحکام آیات) بدانیم بدون آنکه آیات قرآن را حذف کنیم. اگر نسخ را به معنای اِحکام آیات بدانیم آیه نسخ نه‌تنها با آیه احکام اختلافی ندارد بلکه لازمه درک صحیح آن است! نسخ به معنای تبدیل مکان آیه است یعنی با نسخ  آیه ای از مکانی
شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در کلام امام کاظم علیه السلام
ثقة الاسلام کلینی رضوان الله علیه روایت کرده است:
۲- محمد بن یحیى، عن العمركی بن علی، عن علی بن جعفر أخیه، أبی الحسن علیه السلام قال: إن فاطمة علیها السلام صدیقة شهیدة .
امام کاظم علیه السلام فرمودند: حضرت فاطمه علیها السلام، راستگویی بود كه او را شهید کردند.
الكافی، تالیف ثقة الاسلام کلینی، جلد ۱، صفحه ۲۹۱، حدیث ۲، چاپ منشورات الفجر بیروت

علامه محمد تقی مجلسی رضوان الله عل
برائت خداوند متعال از معاویه در روز غدیر
علی بن ابراهیم قمی قدس الله روحه الشریف عالم و مفسر بزرگ شیعه در مورد آیات ۳۱-۳۴ سوره قیامت می‌نویسد:
كان سبب نزولها ان رسول الله صلى الله علیه وآله دعا إلى بیعة علی یوم غدیر خم فلما بلغ الناس واخبرهم فی علی ما اراد الله ان یخبر، رجعوا الناس، فاتكأ معاویة على المغیرة بن شعبة وابی موسى الاشعری ثم اقبل یتمطى نحو اهله ویقول ما نقر لعلی بالولایة (بالخلافة خ ل) ابدا ولا نصدق محمد مقالته فیه فانزل الله جل ذك
قرآن در نهج البلاغه
در نهج البلاغه 64 مورد از قرآن کریم یاد شده که موارد آن به نقل از کتاب نهج البلاغه موضوعی در ذیل آورده می شود. (البته ممکن است موارد دیگری هم باشد که در اینجا ذکر نشده است)

1. اخبار موجود در قرآن
ألا ان فیه علم ما یاتى، و الحدیث عن الماضى، و دواء دائکم، و نظم ما بینکم.آگاه باشید! در این کتاب الهى است علم هر آنچه که خواهد آمد و سخن هر آنچه که گذشته است و دواى درد شما و نظم آنچه که در میان شما باید باشد.1
2. شفاعت قرآن
من شَفَع له القر
فضائل امیر المومنین علیه السلام در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله (به روایت اهل تسنن)
محب الدین طبری از علمای اهل تسنن روایت کرده است:
عن أنس بن مالك قال صعد رسول الله صلى الله علیه وآله المنبر فذكر قولا كثیرا ثم قال أین على بن أبى طالب فوثب إلیه فقال ها أنا ذا یا رسول الله فضمه إلى صدره وقبل بین عینیه وقال بأعلى صوته معاشر المسلمین هذا أخى وابن عمى وختنى هذا لحمى ودمى وشعرى هذا أبو السبطین الحسن والحسین سیدى شباب أهل الجنه هذا مفرج الكروب
در جنگ اُحُد،طلحه بن عثمان پرچم دار مشرکین ایستاد و گفت:ای یاران محمد،همانا گمان می کنید که خداوند با شمشیر شما ما را به جهنم و با شمشیر ما شما را به بهشت وارد می کند؟چه کسی می خواهد تا با شمشیرم او را به بهشت اندازم؟و یا او مرا به جهنم اندازد؟
علی بن ابی طالب رضی الله عنه ایستاد و گفت:سوگند به الله که جانم در دست اوست یا با شمشیرم تو را به جهنم خواهم انداخت یا تو با شمشیرت مرا به بهشت.
علی ضربتی بر او زده پای وی را قطع کرد و در نتیجه عورتش نمایان
جمع نشدن محبت اهل بیت علیهم السلام و دشمنانشان
علی بن ابراهیم قمی رضوان الله علیه مفسر و عالم بزرگ شیعه در تفسیر آیه چهارم سوره احزاب: «ما جعل الله لرجل من قلبین فی جوفه» (خداوند در درون هیچ شخصی دو قلب قرار ننهاده است.) روایت کرده است:
وفی روایة أبی الجارود عن ابی جعفر (علیه السلام) فیقوله: " ما جعل الله لرجل من قلبین فی جوفه " قال علی بن أبی طالب (علیه السلام): لا یجتمع حبنا وحب عدونا فیجوف إنسان ان الله لم یجعل لرجل من قلبین فی جوفه فیحب هذا ویبغ
یامن له الدنیاوالأخره


در دین مقدس اسلام، همه پیامبران الهی
سزاوار تکریم واحترام هستند؛ چرا که آنان برگزیدگان پروردگار بوده اند ومسلمانان
موظفند همه رسولان الهی را دوست داشته باشند وآنان را محترم بشمارند. در کتاب مقدس
مسلمانان، قرآن ، سرگذشت برخی پیامبران الهی بیان شده که حضرت عیسی علیه السلام  از آن جمله است. در سوره مریم ،ازآیه 16 به بعد
به صورت کامل درباره تولد حضرت مسیح علیه السلام  سخن به میان آمده است.پس از لحظاتی نوزاد- حضرت
مسیح  ع
چرا آژانس های مسافرتی در اصفهان قادر به پر کردن تور های طبیعت گردی و یکروزه نیستند .
چرا لیدر تورهای دارای کارت میراث یا بدون کارت میراث به راحتی توانایی پر کردن تور های خود را دارند .
علت چیست ؟
در این مقاله با کمک تجربیات و یافته های  چند ساله خود از بازار تورهای طبیعت گردی و تورهای ایرانگردی به نکاتی به صورت کلی اشاره خواهم کرد . بدیهی است در بعضی موارد ، استثناعاتی وجود دارد که ناقض این مقاله می باشد .
در ابتدای امر باید خاطر نشان کنم که در س
به لطف خدا و در سایه توجهات اهل بیت علیهم السلام، بر عهد خویش وفادار می مانیم، دعا کن
 
 
 
وقتی خبر شهادت مالک اشتر (رحمة الله علیه) به حضرت علی علیه السلام رسید فرمودند:
مالک و چه بود مالک! به خدا قسم اگر کوه بود کوهى جداى از کوهها بود، و اگر سنگ بود سنگى سخت بود، مرکبى به بلنداى آن نمى ‏رسد، و پرنده ‏اى بر قله آن نمى ‏پرد.
وَ قَالَ علیه السلام وَ قَدْ جَاءَهُ نَعْیُ الْأَشْتَرِ رَحِمَهُ اللَّهُ: مَالِکٌ وَ مَا مَالِکٌ وَ اللَّهِ لَوْ کَانَ ج
خیبر صہیون تحقیقاتی ویب گاہ، مسئلہ قدس کا جائزہ اور سرزمین فلسطین کے ماضی اور حال پر تبصرہ، ان اہم موضوعات میں سے ہیں جن کو ہمیشہ علمی تحریروں اور گفتگوؤں میں مورد بحث قرار پانا چاہیے۔ اس مقصد کے پیش نظر خیبر صہیون تحقیقاتی ویب گاہ کے نامہ نگار نے حجت الاسلام و المسلمین سید حسن موسوی زنجانی جو فلمنامہ حضرت موسی(ع) کے مشیر ہیں سے مسئلہ قدس پر قرآنی زاویہ نگاہ سے گفتگو کی ہے۔خیبر: آپ کی نظر میں قرآن کریم مسئلہ قدس اور فلسطین کو کس قدر اہمیت دیتا
۶/۶. أَحْمَدُ بْنُ‌ إِدْرِیسَ‌، عَنْ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ حَسَّانَ‌(۱)، عَنْ‌ أَبِی مُحَمَّدٍ الرَّازِیِّ‌، عَن سَیْفِ‌ بْنِ‌ عَمِیرَةَ‌، عَنْ‌ إِسْحَاقَ‌ بْنِ‌ عَمَّارٍ، قَالَ‌: قَالَ‌ أَبُو عَبْدِاللّٰهِ‌ عَلَیْهِ‌السَّلاَمُ‌: «مَنْ‌ کَانَ‌ عَاقِلاً، کَانَ‌ لَهُ‌ دِینٌ‌، وَ مَنْ‌ کَانَ‌ لَهُ‌ دِینٌ‌، دَخَلَ‌ الْجَنَّةَ‌»(۲).
 
ترجمه:
۶/۶.احمد بن ادریس، از محمد بن حسّان، از ابومحمد رازى، از سیف بن عَمیره، از اسحاق بن عم
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):خداوندعالم عطاکرده مراچیزی راکه عطانکرده احدی ازمخلوق خودرا. گشاده نموده برمن راه های چندی وتعلیم فرموده مراحسب ونسب جمیع مخلوقهارا ازگذشته وآینده. وجاری گردانیدازبرای من ابرهاراوقتی نظرمیکنم درملکوت, هیچ خبرازچشمم غایب نیست ازآن چیزهایی که گذشته است پیش ازمن وآنهایی که می آیندبعدازمن. وهیچ خلقی نیست ازاولین وآخرین مؤمن وکافر, مگراینکه ما می شناسیم اوراوقتی که ببینیم.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):وقتی که
قرآن را که باز میکنی خودش را معرفی می‌کند : 
ذلک الکتاب لا ریب فیه، کتابی ست که در آن شبهه ای نیست
هدی للمتقین ، برای متقین 
اما این متقین چه کسانی هستند؟
الذین یومنون بالغیب، و یقیمون الصلاه، و مما رزقناهم ینفقون
( چقدر از این واج آرایی ق/غ حظ میکنم...)
والذین یومنون بما انزل الیک، و ما انزل من قبلک، و بالاخره هم یوقنون
( غیب و آخرت را داشته باشید اینجا. هنوز به خوبی در موردشان نمی‌دانیم)
اولئک علی هدی من ربهم، و اولئک هم المفلحون
بله این هدایت
 [‍](http://axnegar.fahares.com/axnegar/4QguZYKydiVJRs/1156970.jpg) ‍ توجه ویژه اساتید اخلاق به غسل و نماز توبه روز یکشنبه ماه ذی قعده
مرحوم سید بن طاووس در کتاب اقبال، غسل و نمازی را ذکر نموده که در میان اساتید اخلاق به «غسل و نماز توبه» معروف شد، که مناسب است هر کس در آغاز منزلی از منازل سلوک و یا ایام خاص -مثل آغاز ورود به ماه رجب و یا شعبان و ماه رمضان- این نحو توبه را انجام دهد. در اربعین موسوی نیز بهتر است در همه یکشنبه های ماه ذی القعده غسل و نماز توبه انجام شود.
اما د
بسم الله الرحمن الرحیم-نظرایت شخصی است  برگرفته از کتاب سترگ  تفسیر نمونه  جلدبیست وهفتم-در تفسیر سوره  قارعه امده است  که اعمال انسان یا سبک است ویاسنگین  ومیتواند حدس زد بعضی درجات بین ایندو هم است برای خوبان  بهشت مانند  والدین است  عیش یعنی زندگانی راضیه اسم فاعل یعنی  راضی ساز گفته شده راصی شونده نیست که اسم مفعول  یعنی بهشت روح وحیات وشعوردارد وزندگانی-مورد راضایت فرد  بوجود میاوردبرای جهنمایان  کلمه ام هاویه است هاویه یعنی مداوم
آیات در باب قلمرو دین
دین اسلام خاتَم ادیان و پیامبر اکرم حضرت محمد (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) آخرین پیامبران الهی است: «و لکن رسول الله و خاتم النبیین؛
...ولی رسول خدا و خاتم و آخرین پیامبران است...»، دین او کامل است: «الیوم اکملت لکم دینکم؛
...امروز دین شما را کامل کردم...»، و تنها دین اسلام برگزیده و مورد رضایت خداوند متعال از زمان پیامبر اکرم حضرت محمد (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) تا قیامت می‌باشد: «و رضیت لکم الاسلام دینا؛
...و اسلام
ایمان حضرت ابو طالب علیه السلام و دروغگویی مخالفین در کلام امام صادق علیه السلام
ثقة الاسلام کلینی قدس الله روحه الشریف روایت کرده است:
۲۹- الحسین بن محمد ومحمد بن یحیى، عن أحمد بن إسحاق، عن بكر بن محمد الأزدی، عن إسحاق بن جعفر، عن أبیه علیه السلام قال: قیل له: إنهم یزعمون أن أبا طالب كان كافرا؟ فقال: كذبوا كیف یكون كافرا وهو یقول: ألم تعلموا أنا وجدنا محمدا * نبیا كموسى خط فی أول الكتب وفی حدیث آخر كیف یكون أبو طالب كافرا وهو یقول: لقد علمو
آیا می دانستید کهن ترین شهر های تاریخی دنیا دارای یک نماد و یک داستان ایینی هستند که معمولا گردشگران و توریست ها آن شهر را به آن داستان یا نماد می شناسند. مثلا نماد شهر رم یک گرگ هست، که در حال شیر دادن به دو پسر بچه می باشد و این نماد در همه جا دیده می شود و هنگامی که شما وارد شهر رم می شوید این نماد را در جای جای شهر می بینید و در باره آن داستان ها می شنوید. یا نماد شهر بروکسل یک پسربچه ایستاده هست که در حال ادرار می باشد و مجسمه این پسر بچه در همه
معنی ام الکتاب و شرح الرحمان تویی تواسوه ی تقوا و پاکی، زیور ایمان تویی تو
تو شب قدری، شب قدر جواد ابن الرضاییهادی امت به سوی خالق سبحان تویی تو
حجت حق هستی و آئینه ی ایزد نمایی مایه ی آرامش و خوشبختی انسان تویی تو
با قدوم خود صفا بخشیده ای ملک جهان رازینت هفت آسمان و رونق بستان تویی تو
اختران آسمان محو تماشای تو آقاعلت تعظیم خورشید و مه تابان تویی تو
تک تک آیات قران را تویی معنا و مفهومروز رستاخیز بر اعمال ما میزان تویی تو
تو فراتر از تفکرها
متن کامل پیام رهبر انقلاب به مناسبت روز معلم 
روز معلم را به همه‌ی معلمان عزیز که در مدارس و دانشگاهها و حوزه‌های علمیه به پرورش اندیشه و دانش کودکان و جوانان کشور میپردازند تبریک میگویم.
این سخن امام خمینی که معلمی را شغل انبیا دانستند، یک شعار تبلیغاتی نبود، سخن قرآن بود که فرموده است: ویزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحمکة...تزکیه و تعلیم و کتاب و حکمت الهی چهار واژه‌ی کلیدی در دعوت اسلام و همه پیامبران است. واژه کلیدی دیگر قیام به قسط است.
در
بشاره الشیعه  {2}
بشاره الشیعه  {3} فهارس
 
 
بشارة الشیعة
 
 
 
تألیف:
المحدّث الفقیه المولی محمّد محسن بن مرتضی
 الشهیر بالفیض الکاشانـى
 
 
 
 
تحقیق:
السیّد محمّد الحسینـىّ النیشابوری

ناشر: دار أنباء الغیب للتحقیق والنشر
 
 فهرس المطالب


نبذة عن حیاة المؤلّف............................. 5
أقوال العلماء فیه................................... 6
أساتیذه...............................................7
تلامیذه.................................................9
مصنّفاته.............................................. 9
هذا الکتاب.........
شیخ اشراق در خاتمه ی کتاب «حکمة الاشراق» مدعی می شود ، کتابش را فرشته ای بر او وحی و القاء کرده است. البته ایشان اضافه کرده ، هرکس مطالب کتاب من را انکار کرد خدا از او انتقام می گیرد ! 
ترجمه متن شیخ اشراق : «ستارگان هفتگانه در برج میزان گرد آمده بودند که نوشتن این کتاب به پایان آمد. این مطالب را جز با اهلش یعنی کسانی که راه و رسم مشائیان را پیموده و عاشق نور خدا شده اند در میان مگذارید. علاقه مندان این مطالب باید پیش از پرداختن به آن چهل روز ریاض
توبه جناب فیض کاشانی اعلی الله مقامه از فلسفه و تصوف
فیض کاشانی داماد و بهترین شاگرد ملاصدرا بود که در اواخر عمر خود از روش صوفیانه توبه کرد و بازگشت؛ بنا بر این صوفی خواندن وی پس از تصریح او به ندامت و پشیمانی ناصحیح است.
او در رساله الانصاف می‌نویسد:
نه متکلمم و نه متفلسف و نه متصوفم و نه متکلف بلکه مقلد قرآن و حدیث و تابع اهل بیت آن سرور (علیهم السلام)، از سخنان حیرت افزای طوایف اربع ملول و بر کرانه، و از ما سوای قرآن مجید و حدیث اهل بیت (علیه
بشاره الشیعه  {2}
بشاره الشیعه  {3} فهارس
 
 
بشارة الشیعة
 
 
 
تألیف:
المحدّث الفقیه المولی محمّد محسن بن مرتضی
 الشهیر بالفیض الکاشانـى
 
 
 
 
تحقیق:
السیّد محمّد الحسینـىّ النیشابوری

ناشر: دار أنباء الغیب للتحقیق والنشر
 
 فهرس المطالب


نبذة عن حیاة المؤلّف............................. 5
أقوال العلماء فیه................................... 6
أساتیذه...............................................7
تلامیذه.................................................9
مصنّفاته.............................................. 9
هذا الکتاب.........
بسم الله الرحمن الرحیم
نکته:
در آیات کریمه ی قرآن حکیم ک دقت می کنیم می بینیم در 115 جایگاه و موطن، کلمه ی « بسم » آمده و در چهار جایگاه و موطن، کلمه ی « باسم ». در 115 جایگاه، بدون « الف » و در چهار جایگاه، با « الف ».
نکته:
در آیات حکیم قرآن مجید، در آن 115 موطن و جایگاه، « بسم الله » است و در آن چهار موطن و جایگاه، «بسم ربّ ».
پس « اسم الله » را مفهوم و تجلّی و ظهوری است و « اسم ربّ » را مفهوم و تجلّی و ظهوری دیگر.
آنجا ظهور و تجلّی در مقام الوهیّت است
استیکر دیواری اتاق کودک
برای خرید کلیک کنید
 
استیکر دیواری گربه کنار در
استیکر گربه کنار در در دکورووم:
این استیکر معمولا برای اتاق های کودک طراحی شده اما با رنگ و سایز دلخواه تان.
این دوران که حدود یکى دو هفته نخست اول زندگى را شامل مى‏شود،
 مورد توجه پیامبر صلى‏الله‏علیه‏و‏آله قرار گرفته است.
از رسول خدا صلى‏الله‏علیه‏و‏آله درباره تولد نوزاد، آداب و سننى نقل شده است که غالبا تا امروز نیز ادامه دارد
و خانواده‏ها خود را ملزم به رعای
بسم الله الرحمن الرحیم
امامت خاصه
اثبات خلافت حضرت علی و یازده فرزند جانشین ایشان:
بعد از اثبات لزوم امام و خلیفه معصوم رسول اکرم صلوات الله علیه و آله بحث در اثبات خلافت بلافصل حضرت علی و یازده فرزند معصوم و گرامی ایشان علیهم السلام از طریق آیات و روایات متواتر بین فریقین می‌باشد.
قبل از بیان نص قولی و فعلی خدا و رسول اکرم صلوات الله علیه و آله در امامت و خلافت آن‌ها، فضائل و مناقب ائمه معصومین علیهم السلام را از طریق عامه و خاصه، متذکّر
بسم الله الرحمن الرحیم 
نبوت یک حیثیت خبریابی است از آن جهت که انسان کامل وحی را و نبأ را دریافت می‌کند
او را «نبی» می‌گویند و از آن جهت که وحیِ دریافت شده را به مردم ابلاغ می‌کند او
را «رسول» می‌گویند و از آن جهت که اَمٰامِ مردم است، در پیش روی مردم است، مردم به
او ائتمام و اقتداء دارند او را «امام» می‌گویند و از آن جهت که کارهای خدا را در
زمین انجام می‌دهد او را «خلیفة الله» می‌گویند و مانند آن و همهٴ اینها هم جعلی
است یعنی خدای سبحان
بسم الله الرحمن الرحیم
امامت خاصه
اثبات خلافت حضرت علی علیه السلام و یازده فرزند جانشین ایشان:
بعد از اثبات لزوم امام و خلیفه معصوم رسول اکرم صلوات الله علیه و آله بحث در اثبات خلافت بلافصل حضرت علی و یازده فرزند معصوم و گرامی ایشان علیهم السلام از طریق آیات و روایات متواتر بین فریقین می‌باشد.
قبل از بیان نص قولی و فعلی خدا و رسول اکرم صلوات الله علیه و آله در امامت و خلافت آن‌ها، فضائل و مناقب ائمه معصومین علیهم السلام را از طریق عامه و خ
نشانِ فرزانگی
امام امیرمؤمنان علی ـ علیه السلام ـ :
«کتاب المرء معیار فضله و مسبار نبله.»
«نوشتار هر کسی نشان از فرزانگی اش دارد و میزان فرهیختگی اش را می نمایاند.»
معجم الفاظ غررالحکم، ص 960
بر کرانه قلمت چه جلوه گر است؟
امام امیرمؤمنان علی ـ علیه السلام ـ :
«عقول الفضلاء فی أطراف أقلامها.»
«خردورزیهای فرهیختگان بر کرانه قلمهایشان جلوه گر است.»
معجم الفاظ غررالحکم، ص 939
کیفیت نوشته ات، نشانه عقل توست
امام امیرمؤمنان علی ـ علیه السلام ـ :
«ثلا
جزء من الفیلم الوثائقی "عقیدة الصدمة"، The Shock Doctrine"" عن العراق.
 
"عقیدة الصدمة" هو اسم کتاب للکاتبة الکندیة الأصل "ناعومى کلاین" و یعتبر من أحسن الکتب الإقتصادیة والسیاسیة بحسب النقاد و یستند إلیه الفیلم الوثائقی "عقیدة الصدمة" و یفسر لنا کیف إجتاحت "رأسمالیة الکوارث العالم" بدایة من تشیلى وحتى العراق عبر الزمن وحول العالم فى طریق طویل، الکتاب و الفیلم لا غنى عنهم للباحثین الإقتصادیین و السیاسیین لتحلیل الأحداث من منظور تاریخى مغایر.
یمکن ت
* بسم الله الرحمن الرحیم *
 
 
 ممکن است در روایات چیزی باشد که ما نفهمیم، امّا ببینیم آیا این مضامینی که دربارهٴ پایه‌های کعبه آمده، دربارهٴ حجرالأسود آمده، مخالف قرآن است یا نه؟
اصل اوّل آن است که خدای سبحان می‌فرماید هر چه را که ما خلق کردیم از مخزن غیب تنزّل کرده است، هم اصلش نزد ما هست و هم ما اینها را از مخزن غیب تنزّل دادیم.
 
پس یک مطلب این است هر چه را خدای سبحان خلق کرد مخزنی دارد و اینها در آن مخزن وجود دارند: الله خالق کل شیء ؛ هر چه ش
بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است یک خوارجی جنگوجوی  را نزد علی علیه السلام اوردند او روبه حضرت علی علیه السلام کرد .گفت علی  صلواته الله علیه واله والسلم گف یاعلی تقوا داشته باش- علی علیه السلام با روح باز انرا پذیرفت  درحالیکه معاویه العنت الله علیه به مردم گفت هرکس به من بگوید تقوا داشته باش گردن اش رامیزنم جنگ حضرت علی علیه السلام- برای مومنین رحمت  وبرای کفار ایستاده شده از  ذات حسد ونفرت وکینه  باطل انتقام الهی است چون عظمت حضرت
 
الگوی نماز
همانگونه که می دانیم عبادت راهی برای ارتباط با خداوند می باشد و از طریق عبادت انسان می تواند به قرب الهی نائل شود ، خداوند نیز برای اینکه بندگان از عبادت و بندگی غفلت نکنند ، از روی لطف خویش بخشی از عبادات را بر آنها واجب و لازم نمود ، تا از این راه انسان ها همواره به یاد خداوند بوده و او را فراموش نکنند .
از جمله ی مهمترین عبادات "نماز" است ، که در باره ی آن بسیار سفارش شده ، این سفارش ، هم در باره ی اصل بجا آوردن نماز است و هم در باره
الهى‏
چگونه از عهده شکرت برآیم که روزى با کتاب موش و گربه عبید زاکان فرحان بودم و
امروز به تلاوت آیات قرآن الرحمن.

الهى‏
مصلّى کجا و مناجى کجا تالى فرقان کجا و اهل قرآن کجا. خنک آنکه مصلّى مناجى و تالى
فرقان و اهل قرآنست.

الهى‏
جنّ گفتند سَمِعْنا قُرْآناً عَجَباً یَهْدِی إِلَى الرُّشْدِ فَآمَنَّا
بِهِ‏ واى بر انسى که از جنّ کمتر است.

الهى‏
ماه مبارک (1390 ه ق) را حرام کردم که نه قدر روزه را دانستم و نه قدر قدر را، نه
قرآن خواندم و نه سحر داشتم
الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة مولانا علی بن ابی طالب
 
کدام حسن است که از آنِ تو نیست ای ابو الحسن و در میان تمامی آنها قرآن از همه زیباتر 
 
ای صراط مستقیم
ای غیب آسمانها و زمین
ای جان رسول
ای صاحب فضل 
ای سفره آسمانی
ای ستاره هدایت
ای مرد اعرافی
ای قلب وجل
ای معمار مسجد خدا
ای ایمان نافع
ای دست گشاده بر حمایت
ای سبیل الهی
ای دارنده علم الکتاب
ای شجره طیبه
ای بالهای گسترده رحمت
ای قصد السبیل
ای سفر آسمانی
ای آیت اعجاب آور خدا
ای نهاد
آرامگاه سیبویه شیراز
کلان شهر شیراز، مرکز استان فارس، به سبب وجود جاذبه‌های تاریخی، مذهبی، فرهنگی و طبیعی فراوان، مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی فراوانی قرار می‌گیرد.گروه گردشگری و مشاوره سفر مسافر سلام در این مقاله به معرفی یکی از جاذبه‌های تاریخی این شهر زیبا، آرامگاه سیبویه شیراز پرداخته است.
سیبویه که بود؟
ابوبشر عمروبن‌عثمان بن‌قنبرالبصری ملقب به سیبویه، در سال 140 هجری قمری، در شهر “بیضا” در شهرستان سپیدان استان فارس به د
 

دو اسم معروف این سوره «حمد» و «فاتحة الکتاب» است، که به نظر وجه تسمیه آن نیز روشن است. اسم دیگری که برای خود من جالب بود عنوان «سبع المثانی» است. به نظر می‌آید «سبع» به هفت آیه این سوره اشاره دارد و «مثانی» نیز ظاهراً بر دو وجه است. یکی این‌که آیات سوره حمد بعد از آیات سوره علق نازل شده‌اند و از لحاظ آغاز، دومین سوره است (هرچند که این سوره از لحاظ زمان پایان، نخسین سوره‌ی کامل‌شده قرآن است). و دومین وجه «مثانی» نیز مربوط به محل نزول سوره حم
رخت غم پوشیده بر تن آسماندیده ی اهل دو عالم خون فشان
علت این غصه ی جانسوز چیست؟این همه اندوه و غم از داغ کیست؟
بر سرم افتاده شور کربلاداغ هفتاد و دو سر از تن جدا
کربلا یعنی که هفتاد دو باردیده ای از خون دل چون چشمه سار
کربلا یعنی که عشقی بی بدیلبوسه بر رگهای مقطوع قتیل
کربلا یعنی دو دست از تن جدابا لب تشنه به شط خون شنا
کربلا یعنی سری از خون خضابپیکری بی سر به زیر آفتاب
کربلا یعنی نوای آب آبکربلا یعنی جگر از غم کباب
کربلا یعنی که یک دنیا ادببر
از دم روحانی ات روح صداقت جان گرفتآسمان دیده ها ابری شد و باران گرفت
ای گل باغ ولا و معنی ام الکتابجوشد از دریای علم بیکرانت درّ ناب
از نفس هایت خدا علم الیقین را آفریدعاشقی کردی خدا آداب دین را آفرید
هر کجا گفتی سخن، بر تو ارادت داشت علمدر کلام نافذت رنگ هدایت داشت علم
عید میلادت برای شیعه عید اسعد استروز میلاد تو روز جشن آل احمد(ص) است
ای سراپای تو نورانی ز علم و معرفتتو سراپا فضلی و جود و کمال و منزلت
علم و دانش از شما پیوسته در قد قامت استگف
 
با سلاممیخاستم بدونم آیا قرآن واقعا کلام خداست؟ از کجا معلوم ؟ لطفا با دلیل منطقی چون من در اینکه قرآن کلام خداست شک دارم پس با حدیث و روایات به اثبات نپردازینو دوم اینکه جاودانگی قرآن و اینکه برای تمام زمانهاست پس چرا از علوم رایج امروز سخنی در آن نیست (ذکر آیه لطفا)ممنون میشم جوابمو کامل بدین
پرسش: اثبات قرآن کلام خداشرح : با سلام میخاستم بدونم آیا قرآن واقعا کلام خداست؟ از کجا معلوم ؟ لطفا با دلیل منطقی چون من در اینکه قرآن کلام خداست شک
الإمامُ علیٌّ علیه السلام ـ فی ذَمِّ أتباعِ الشَّیطانِ ـ : اِتَّخَذُوا الشَّیطانَ لِأمرِهِم مِلاکا ، و اتَّخَذَهُم لَهُ أشراکا ، فَباضَ و فَرَّخَ فی صُدُورِهِم ، وَ دَبَّ و دَرَجَ فی حُجُورِهم ، فَنَظَرَ بِأعیُنِهِم ، و نَطَقَ بِألسِنَتِهِم ، فَرَکِبَ بِهِمُ الزَّلَلَ ، و زَیَّنَ لَهُمُ الخَطَلَ ، فِعلَ مَن قد شَرِکَهُ الشَّیطانُ فی سُلطانِهِ ، و نَطَقَ بالباطِلِ عَلى لِسانِهِ ! .
امام على علیه السلام ـ در نکوهش پیروان شیطان ـ فرمود :
الإمامُ علیٌّ علیه السلام ـ فی ذَمِّ أتباعِ الشَّیطانِ ـ : اِتَّخَذُوا الشَّیطانَ لِأمرِهِم مِلاکا ، و اتَّخَذَهُم لَهُ أشراکا ، فَباضَ و فَرَّخَ فی صُدُورِهِم ، وَ دَبَّ و دَرَجَ فی حُجُورِهم ، فَنَظَرَ بِأعیُنِهِم ، و نَطَقَ بِألسِنَتِهِم ، فَرَکِبَ بِهِمُ الزَّلَلَ ، و زَیَّنَ لَهُمُ الخَطَلَ ، فِعلَ مَن قد شَرِکَهُ الشَّیطانُ فی سُلطانِهِ ، و نَطَقَ بالباطِلِ عَلى لِسانِهِ ! .
امام على علیه السلام ـ در نکوهش پیروان شیطان ـ فرمود :
دوره 27، شماره 108، زمستان 1397، صفحه 1-160
معناشناسی نامتناهی در فلسفه و کلام اسلامی PDF
مبانی هستی شناختی امام خمینی در رتبه بندی موجودات عالم ناسوت PDF
اثبات امامت خاصه از طریق تواتر نصوص اسامی همه‌ی ائمه(ع) PDF
روش شناسی کلامی عبد الرزاق لاهیجی PDF
فلسفه‌ فلسفه ستیزی مکتب تفکیک (با محوریت آراء شیخ مجتبی قزوینی) PDF
 
 دوره و شماره: دوره 27، شماره 107، پاییز 1397، صفحه 1-140
جایگاه علم عرفی در اعتقادات دینی PDF
بررسی گستره علم امام از منظر احادیث PDF
بررسی شبهه
برای
شناخت مفهوم «حوزه انقلابی» ابتدا باید نسبت به دو مفهوم «حوزه» و «انقلاب اسلامی»
شناخت پیدا کرد.
حوزه
علمیه نهادی است که در دوران غیبت امام، حلقه اتصال مومنان با اهل بیت بوده و
پیشران علمی و عملی دینداری و دینداران محسوب می شود. به ویژه اینکه با وجود شرایط
و نیازهای نوپدید، متناسب با هر عصر جوابگوی مسائل و مراجعات مردم بوده است.
حوزه
های علمیه به منظور شناخت، تبیین و پاسداری از اسلام تاسیس شده اند و تحقق بخش
فلسفه بعثت انبیا هستند. از ای
فن چهارم
در بیان اسامى قرآن و معانى آن
۱- قرآن
کلمه‌ی «قرآن» از نظر لغت به معناى قرائت است که به قول ابن عباس مصدر «قرأت» یعنى خواندم می‌باشد و قتاده آن را مصدر «قرأت الشیء» یعنى بعضى از آن چیز را به بعض دیگر جمع و ضمیمه کرده‌ام می‌داند.
و همان‌طور که «نوشته شده» را «کتاب» و حساب‌شده را «حساب» می‌گویند در آن‌جا نیز خوانده‌شده را به نام خواندن (قرآن) نامیدند.
۲- کتاب
کتاب به معناى جمع است، همان‌طور که می‌گویند «کتبت السقاء» مشک را جمع کرد

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها